12 maj 2010

Meet me halfway


var lite olydig idag, jag skolkade nämligen för att jag inte ville följa med till handelsplatsträffen i katrineholm. men det var skönt, jag började min dag med en ridtur på Chican. sen åkte jag o jobbade...höll på att skita ner mig när jag kom upp på övervåningen! dom hade ställt en sån där läskig stol som man brukar binda fast folk i, i skräckfilmer typ, vid skrivbordet. fick hjärtklappning. av en stol, jag vet ganska patetiskt men ändå! när jag hade jobbat klart gick jag och solade, fy fan vad skönt! jag älskar känslan av att ligga under lysrören o steka så det bränner sådär gött i skinnet. sen fick jag hem i blåsten. mamma, pappa o mormor var nämligen i lkpg. sen fick jag sitta o vänta på att de skulle komma hem på altanen, för jag hade ju glömt att ta med mig en nykel såklart.

nu är jag nyduschad o luktar mumma. håret får torka av sig självt, orkar inte blåsa det. så nu blir det lockigt men det gör inte så mycket för jag ska ändå bara till Ödeshög imorgon o då behöver man ju inte bry sig allt för mycket. ska hjälpa mormor att ställa iordning alla möblerna, hon har fått nytapetserat i köket och sovrummet. vi hoppas på ett bra resultat!

på fredag ska mamma, pappa o jag kolla på en lägenhet. kommer kännas konstigt. jag har aldrig bott i lägenhet förut. vi ska bo lägenheten medans pappa bygger vårat nya hus, för de river ju vårat som vi har nu i höst. jag får ju nära till bussen iaf. fast längre till stallet. jag tror att jag står ut i ett halvår eller vad det nu blir, får hoppas att pappa jobbar fort så att vi kan bo i det nya fina så fort som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar