8 november 2010

Verkligen jättekallt!


mm jag fryser! Tycker inte om minusgrader, iaf inte om jag måste vara ute. Jag hade flyt idag! Tänkte imorse att fy, en hel dag efter lovet & vi går till 15.40... sen visade det sig att några lektioner var inställda så jag slutade 11,20 istället! Det gjorde min dag finfin! En sak som gör min dag ofin är mensvärk, fan ta den!


Igår höll jag på att få panik. Skulle möta mormor på torget, hon kom med bussen från Ödeshög. Går iväg & känner mig lite i sista minuten, ser bussen & den stannar inte vid torget. Ser mormor sitta där inne... o jag tänker faan!! Går till nästa hållplats för att se om hon fattade att hon hade missat att gå av, men nej, ingen mormor där. Skrev ett panik sms till mamma: Mormor glömde att gå av bussen... hon är på väg till Motala nu. Vad ska jag göra?

Mamma svarade inte, för hon var & sjöng med kören hon är med i. Jag går tillbaka hemåt, möter då en till Motala buss... tänker va? det går ju inte två bussar till motala inom loppet av ca 10 minuter. När jag kommer fram till torget står min lilla mormor där. Bussen hade åkt ett extra varv & släppt av henne på torget. Snäll busschaufför!! Tur att det löste sig, hade lite smått panik där måste jag säga!


/Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar