12 juli 2012

En vän med en bil

Värst vad folk åker förbi vårt hus och glor....minst en bil om dagen kommer det, suck.

Igår var jag fullt upptagen med att greja här hemma. Jag började med att städa tvättstugan....det så seriöst ut som att en bomb hade exploderat där inne! Tog sin lilla tid att städa, men fin blev det! Åkte med massor av kassar till återvinningen och kände mig väldigt miljövänlig. Väl hemma igen laserade jag plankor till altan taket och sen gick pappa och jag till huset som vi hyr och har som typ förråd, vi skulle plocka undan för det kommer en ny hyresgäst där i Augusti. Klockan var väl typ nio när vi var klara. Då var jag så rastlös att jag tog mig en pw för att rensa huvudet på tankar, väldigt skönt. Sen tog jag en dusch och gick och la mig vid 11, skönt att komma i säng innan midnatt för en gångs skull!
Idag vaknade jag vid nio, fick gå och väcka pappa för ovanlighetens skull, han som alltid brukar vara uppe med tuppen! Käkade frulle och stack till stallet, släppte ut hästarna och mockade, mamma är nere hos mormor ett par dagar så jag får ha hand om stallet själv.

Nu ska jag göra lite lunch, Josefins special blir det, spagetti, falukorv och sås som man lägger i en form och sen lägger man ost över och så får det stå i ugnen en stund och gotta till sig. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar