6 juli 2012

Kattsovareväder

Sitter i soffan efter att ha kommit hem från stallet. Är så skönt när man gör färdigt allt efter utsläppet, då har man hela dagen till att göra annat. Chican stannade utanför hagen och åt gräs....lååånga grässtrån som stod rätt ut ur munnen på henne, hon åt tistlar också, det måste ju verkligen vara jättegott! Hon såg för rolig ut i alla fall. Idag ska mamma och mormor åka till Ödeshög. Mormor ska ta några prover på vårdcentralen och sen ska mamma sova där inatt så att hon slipper vara ensam. Då blir jag ensam i någon timma innan pappa kommer hem från jobbet, skönt, jag som nästan aldrig är ensam hemma.
Mormor var uppe och virrade inatt, hon sover nämligen i allrummet utanför mitt rum för gästrummet är inte färdigt än. Jag hörde hur hon var uppe och tassade omkring i mörkret. När jag frågade vad hon gjorde så försökte hon hitta till toaletten, fick hjälpa henne dit, yrvakna lilla mormor visste knappt vart hon var någonstans. Sen sov hon resten av natten och det var ju skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar