17 september 2012

Måndag 17e September


Ah! Sitter i soffan och vilar ut. Gick upp tidigt idag, mamma och mormor skulle in till ögonläkaren i Linköping så vi var tvungna att släppa ut hästarna lite tidigare. Mormor följde med oss hem i går från Yvonne (min moster) och Tommy så hon har sovit här inatt. Igår kväll hade vi det mysigt med tända ljus, gillar att man kan mysa till det lite så här på hösten! Fast jag blev så rastlös så jag gick ut på en powerwalk.

Åter till dagen idag. Mamma åkte hem igen efter utsläppet och jag tog en skrittur på Chican. Mötte sopbilen två gånger, inga problem för oss världsvana förstås! Sen hann vi precis tillbaka till stallet innan det började regna, våran vanliga tur! :) När jag hade släppt ut Chican i hagen så mockade jag ut och halmade båda boxarna, sen tog jag tag i att impregnera täckena som vi tvättade igår. Man blir så konstig i huvudet av att andas in det där så jag började må illa och blev yr. Tur att jag bara kan göra ett täcke i taget! Då knatade jag hem och tog mig ett mellanmål bestående av digestivekex med ost på, gott! Nu sitter jag som sagt i soffan och blänger på min crosstrainer, funderar på att ta en tur på den..... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar