6 oktober 2012

She Wolf....

.....har spelats flitigt i mina öron de senaste veckorna när jag har sorterat potatis! Ska berätta lite mer vad jag gjort de senaste veckorna :)

Söndag 23/9. Jag började sortera potatis. Blev helt yr i skallen de första minuterna när jag skulle stå där och kolla på potatisen som flög fram på bandet. Fick ordning på skallen och plockade på med Peter och Margareta.  Var totalt slut och iskall när jag kom hem, satte mig framför braskaminen och sen gick jag och la mig kl 21.00!

Måndag 24/9. Var oförskämt pigg(???). Vi jobbade på bra, alla vi sju potatisplockare!

Sen hände det väl inget kul på några dagar, bandet pajade lite på onsdagen och sen regnade det. Vill tillägga att jag jobbade 12 timmarspass.

Fredag 28/9. Händelserik dag! Skulle ta en sten från bandet och slänga i kasta-lådan. Tog upp den och den rörde på sig, skrek rakt ut och insåg att det var en padda! Peter och Margareta skrattade åt mig! När jag cyklade hem på kvällen var jag helt utmattad och trillade av cykeln när jag kom hem. Pang sa det så låg jag där med cykeln över mig. Skrattade så jag grät! Låg där länge och skrattade, var så där trött så att det nästan känns som att man är full ni vet?! Allt blir hysteriskt roligt. Låg där länge, det var ju ruskigt skönt att ligga ner kom jag fram till när jag började känna efter.

Den här veckan har varit lite mer fram och tillbaka. Det har bara varit jag, Jan och Johan som har jobbat, fyra man mindre än vi var förra veckan. J och J har hämtat två vagnar potatis i taget och sen har de ringt på mig så har jag kommit och hjälpt till att sortera. Har cyklat fram och tillbaka tre - fyra gånger varje dag, tror jag.


Har även hunnit vara lite social (!!!) i onsdags kom Matilda med tårta och firade min mamma som fyllde år, sen i torsdags åkte jag till henne och tittade på lite saker i stallet, köpte ett täcke av henne (får inte glömma att jag är skyldig na 200 spänn!!) och sen kollade vi film och käka kebab, fin kväll! Igår kväll var jag på Gusto och käka kvällsmat och snackade skit med Johanna, fin vecka det här! Om man bortser från att jag börjar bli ruskigt förkyld :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar