9 april 2013

Ryggen ballar ur, en gång till...

Min länge genomtänkta planering för mina två lediga dagar var att idag skulle jag hämta havre och hö, och imorgon skulle Ebba komma och pyssla med hästarna och jag skulle röja lite i sommarhagen. Kom dock bara till hämta havre, skulle dra in tunnan i stallet på en säckkärra. Det är en kant på typ 5-10 cm som man måste över och jag drar i kärran och mamma puttar. Vid sista kärran när jag drog till så kände jag hur kotorna längst ner i ryggen bara drogs isär och sen säckade jag ihop i hela ryggen och går nu som en tant som hänger på rullatorn...får alltså be Ebba komma i helgen istället och försöka rätta till ryggen så jag kan hämta hö, det är ett måste! Dom måste ju ha nått o äta!
Så här ligger jag nu i sängen med en värmekudde under ryggen och iproppad värktabletter hoppas jag på att jag ska kunna stå någorlunda rakt imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar