22 september 2012

Regnig lördag

Det regnar, jag känner mig trött och lite deppig och har inte alls haft lust att blogga, sorry men så blir det ibland.
Igår var det fredag. När mamma och jag kom upp till stallet så luktade det kamelbajs....anledningen var att Jan hade tagit hand Cirkus Sydney's djurs spillning (de är i Skänninge nu i tre dagar) så det låg på gödselstacken. Satan vilken stank! Han hade i alla fall fått lite fribiljetter som tack för hjälpen och då fick jag och mamma var sin, mycket snällt, tackar allra ödmjukast!
Mamma och jag åkte in till Skänninge för att handla lite lunch och så var vi ju tvungna att kolla ett varv runt cirkusen med. Efter detta åkte vi hem och åt och sedan begav vi oss till Mjölby för att köpa hemma kebab från Hemköp och sedan storhandla lite med. När vi kom hem därifrån så in med allt i kylen och skafferiet och sedan iväg för att gå på cirkus! Det pissregnade och var kallt så jag satt mest och frös och tog därför inga bilder, det får ni klara er utan. Jag tyckte väl inte att det höll så himla hög standard, det ända som var riktigt bra var clownen, de manliga akrobaterna och hästarna ;)

Idag är det lördag, det regnar fortfarande....jag som skulle börjat jobba med potatisplockningen men det blev ju uppskjutet. Skrittandet på Chican struntar jag i idag faktiskt, varken hon eller jag uppskattar att vara ute i detta väder! Planer för dagen blir i stort sätt.......inga! Kanske träna med Johanna och Linus ikväll, annars en lugn lördag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar