6 september 2012

Trötter

Vaknade och var trött...inte den bästa starten på dagen man kan ha! Skrittade på Chican, hon var riktigt på hugget idag och började efter halva tiden att tugga som en galning på bettet och gick i form alldeles av sig själv, knasboll! När man ska gå i form är hon inte alls med på noterna, men är man ute och skrittar på byvägen så måste man ju absolut visa upp sig och gå i form.
Jag hade gjort ett jättebra schema över vad jag skulle göra idag, dock hade jag missat att räkna in några saker så schemat gick åt helvete! ;) Fick städa och plocka om där vi ska ha hö (ska hämta massor i eftermiddag) och sen fick mamma och jag åka bort till gärdet där vår halm ligger....fick hämta i säckar för Jan kanske inte hade tid att köra ner dem till stallet idag och hästisarna kan ju inte sova utan halm. Vi måste sett ganska roliga ut där vi stod och plockade i halm i säckar.....som värsta tjuvarna hihi.
Nu är jag i full fart med att tvätta paddar, schabrak, grimmor och diska hinkar. Rent och fint ska det va!
Debbie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar