5 april 2013

Fredagskväll

Här ligger jag i sängen efter att ha tittat på Let's Dance. Lite underhållande är det ju i alla fall.
Alltså man tänker ju att fredag ska vara en bra dag, men icke! Vaknade och hade typ kramp i hela vänstersidan av ryggen, kunde inte röra mig mycket innan jag bara skrek rakt ut så ont gjorde det. Kunde knappt äta frukost. Försökte tänja och stretcha men det hjälpte inte mycket. Var ju tvungen att fixa stallet på förmiddagen eftersom jag skulle jobba 12:00-19:15 så det var bara att knöla sig i stalloutfiten och dra iväg. När jag satte mig på cykeln så bara small det till, trodde seriöst att något typ gick av, gjorde så ont att jag började gråta. Trampade iväg så gott jag kunde och kände mig som en tant på 110 år med grova ryggproblem....tvingade mig upp på Chican och det gjorde både ont och var skönt på samma gång, man sträcker ju verkligen ut hela ryggen när man sitter på hästen. Gick bra att rida lite lätt, började jag med mer ansträngande saker typ arbetstrav så höll jag på att smälla av. Nä jag kom till stallet igen och hoppade av (AJ) så började det mjukna mer och mer och efter den långa sköna duschen hemma och lite voltaren så släppte det mesta av krampen, har dock lite småont fortfarande men det tar väl lite tid innan det släpper.

Bilder från gårdagen med nya schabraket. Börjar få tillbaka min sportponny nu!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar