9 maj 2011

Hej Hej Hjärnskakning!



Igår var det deppdag, ville bara gråta, över allt och inget. Hatar deppdagar, vill bara gå i ide. Var i huset hela dan o grejade. Sen åkte jag till Sjögestad och skulle rida Cantara, när jag ska sätta på senskydden på frambenen så sitter jag på huk framför, har satt på ett och då drar hon sitt knä rakt i tiningen på mig - fan vad ont det gjorde. Jag stog där som ett fån och sa aj och sen bara rullade tårarna, det var droppen för den deppdagen, grät i säkert tio minuter medans jag gjorde iordning henne för ridturen. Sen gick vi in i ridhuset och hon gick jättefint på nya bettet, tils vi skulle gallopera - då sparkade hon bakut hela tiden, vet inte vad som tog åt henne, knäppis hästen. När jag tog av mig hjälmen så svullnade mitt huve lite... fick värsta bulan där hon hade sparkat.

När mamma skulle väcka mig idag såg jag suddigt, var yr och hade ont i hela huvet så det blev att stanna hemma. Lite komiskt att förra gången jag hade hjärnskakning så var det också av ett skimmelsto, fast det var en shettis som hette Nimm och jag var typ åtta år. Hoppas att hon inte knockar mig på torsdag utan sköter sig exemplariskt!

1 kommentar: